Wednesday, May 23, 2012

TPM - Tenaga Pengajar Muda..

Aku teruja becampur takut
ye aku sangat berminat nak sambung belajar n jadi lecturer.so TPM memang sesuai dengan aku..
tapi layak ke ko ain..haha janji cuba kan. nanti da tue x delah ayat sesalan dari aku..kalaulah aku apply..haha mengarut.
aku start aware pasal TPM ni last year sebab one of my friend dapat kan..tapi aku telat nak apply, rugi ko ain.
tulah lembab asyik mengular je kan..haruslah ketiggalan. so aku tekad tahun 2012 aku nak apply, start december last year aku da menyibuk tanye orang berpengalaman bout bende ni..siap call uitm 3 - 4 kali lah ni namenye bahagian org x paham bahase kan da cakp bulan june baru blh apply tapi degil bebenau. bukan ape aku takut terlepas lagi..
banyak da usaha aku nak apply ni..hari2 google..tye kawan2 x yah cakap asyik duk sms je kan ..ntah2 orang pun menyampah dengan ko tapi x pe aku amalkan konsep bersusah-susah dahulu. bagus syabas ain ko da makin dewasa.
to be honest lah aku malas nak keje lagi penatlah macam takde hala tuju..bukan penat sebab banyak keje tapi letih sebab keje aku duduk mengoogle je..haha da setahun lebih da aku berehat, badan pun makin membesar walaupun aku x nak terima tapi tu hakikat..haha biarlan aku terus move on kan susah2 je amik degree dulu bersengkang mata tapi x kemana after grad. 

so aku tekad nak smabung belajar & jadi seorang pensyarah, aku memang suke mengajar sebab tukan pekerjaan mulia.haha ni kata - kata seorang wanita yang forever alone.
so kepada rakan seperjuangan aku oya walaupun ko da nak kawin tapi x salah kite jadi lecturer, mar, sarah, hafiz dan sebagainya..marilah kite move on..macam tweet justin bieber life must go on..without u.

aku da bernazar kalau dapat InsyaAllah aku akan melakukan penghijrahan yang besar. Amin
doakan aku ye.

yang ikhlas,
si sedey.






5 comments:

SPONGE said...

chaiyok!

Anonymous said...

nape si sedey lak...patut sehat hahaha -mar

norain karim said...

haha chaiyok hafiz...

tiatyot said...

nakkkkkkkkkkkkkkkkkk ikut! sementara aku tak tukar kerja. baru aku sedar kerja aku sangat flexible.

norain karim said...

bagus oya, x sia2 dulu kite rumate tapi haha byak musuh..hahaha