Wednesday, June 27, 2012

Sumayyah

Mari kita start dengan

Bismillahirrahmannirrahim..

baru-baru ni aku tertarik dengan lagu sumayyah, ye..and ye..aku tahu lagu tu da lama bak kate orang da lapuk da..
tu zaman asrama lah...ala tao kan yang ade hujung minggu kene perform tu..argh sesalan aku si jahil..
berbalik kepada lagu tu...setiap kali aku dengar rangkap dan lirik tu hati aku tersentap, aku akan jadi super pay attention walhal for those yang kenal aku diorang akan tao aku bukan jenis yang suka dengar lagu sangat...maklumlah perempuan bosan....tak macam orang lain diorang msti ade passion untuk somtin but nope me..aku memang macam sadis and saiko..aku x de passion towards somtin..yang aku tao my passion is my parents and family...cukup!
"ye kenapa lagu ni buat aku tersentuh ea"? sampai mata aku berair..kenapa.."
inilah dialog dalam hati aku. persoalan yang tak dapat aku nak rungkai. mungkin ini petunjuk dari DIA. sesungguhnya betul aku bersyukur sangat at least DIA da membuka hati aku..
aku memang manusia jahil, x reti bersyukur, tak tahu menjaga adap, tak tahu batas agama, tak berpakaian menurut agama and banyak lagi.
aku berharap one day aku akan tergerak untuk menarik diri dari kehidupan yang umpama menempah tiket ke neraka..
Ya Allah Ya Tuhanku, kau maha pengasih lagi maha penyayang, buka kanlah hati hambamu ini untuk menjadi muslimah yang di tuntut..semoga aku tersedar dari kekilafan ku..bawalah kami sekeluarga ke arah syurgamu, buka kanlah pintu hati kami semua.YaAllah.

yang mengerti,

aku yang jahil      

4 comments:

Anonymous said...

doa dari ibu yang paling baik.
-mar

norain karim said...

haha mama i already heard this comment in advance..haha btw tq my sayang..bff

tiatyot said...

wow..kau bukan suka gila ke lagu ni.. sumayyah. all the best ain!

norain karim said...

haha ehem2 saya memang alim cikit..haha tu lagu hanya tuhan yang tahu..apda